Jag har gjort det!

Idag har jag gjort det jag inte trodde jag skulle göra. Det ringer en telefonförsäljare, de ringer olika varje dag nu. Jag brukar inte ens låte de presentera sig, utan säger direkt, ledsen, men jag vill inte ha något och inte heller ens lyssna. Hej då!

Men idag svarade Kalle och de frågade efter mig. Jag kom liksom av mig och lyssnade på var de lilla livet hade att sälja till mig. Det var ett nytt telefonabonemang. Jag tog det. De spelade in samtalet och sa att det var ett muntligt avtal och jag fick uppge personnummer och namn och att det kommer även ett skriftligt som jag ska skriva under osv...

Hur kunde jag göra detta? Varför lät jag mig övertalas? (hon behövde inte ens övertala mig)  Vill jag byta abonemang så går jag väl in och jämför och kollar olika erbjudande, visst? Var jag i behov av att  byta? NEJ, nej och nej.

Så mitt råd till mig idag är att ringa Nix-telefoni och spärra för säljsamtal. Inte byta abonemang, jag är ju nöjd med det jag har. 



Lycka till Git!

  

Kommentarer
Postat av: Eva, lchf-coach:)

Jaha ja, skyll på att kolhydraterna i pepparkakorna mjukat upp hjärnan. Skicka tillbaka pappret och NIXa er omgående,



kram

2009-11-13 @ 21:50:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0