Olämpliga bilförare!

Fick ett samtal från systersonen M idag, han verkade efter omständigheterna pigg och nöjd. Så skönt att prata med honom! Samtidigt som jag pratar, jag står på Willis parkering, så rullar plötsligt en bil ut från sin parkeringsficka, utan att vara igång, i bilen sitter ett äldre par och pratar, när de är ute ur fickan och på väg i raden bakom upptäcker mannen det och nitar! Herregud säger jag, hur kan en del överhuvudtaget bara få sitta bakom ratten, det hjälper ju inte ens att inte bilen är startad! Det borde vara obligatoriskt med hälsokontroller angående lämplighet att köra bil efter en viss ålder.

Med tanke på det så är det ju inte länge sedan jag blev påkörd, jag står helt still på MIN sida och väntar på att den äldre damen i bilen ska svänga in på vägen, ser bara hur hon siktar på min bil och kommer närmare och närmare, jag hinner lägga i backen, då smäller det rejält i fronten! Damen gjorde inte tillstymme till att bromsa. Hon kravlar sig ur sin bil och kommer fram till mig. Så säger hon, det hände inget med min bil...Jo, svarar ja, din front är helt intryckt och det har lossnat och hänger ner... Jaha svarar hon, men på din bil blev det inget. Jag går ut och kollar, nej det ser faktiskt ut som om den klarar sig helt. Otroligt! Var säkert för att jag fått in  backen så min bil åkte bakåt, så smällen blev inte så hård på vår bil.

När jag frågade henne, om hon inte såg mig? Svarade hon; Jag kan inte bromsa och frikoppla samtidigt!!! Vet inte om jag ska tycka synd om henne eller bli förbannad att hon inte inser att hon aldrig borde sätta sig bakom ratten igen.

Tror och hoppas att när jag inte är lämplig som förare längre att mina nära och kära säger det till mig för min och andras skull!



Nu full fokus på Beck-Mannenn med ikonerna!

Git


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0