På spaning!

Varit på en presentation på jobbet ikväll, tipsrunda och mingel, mat och godis. Supernajs. 

När jag kommer hem, berättar mannen (samtidigt som jag ska börja titta på efterlyst) att när han gick till jobbet i morse, kl.04.40, så ser han att det står två containrar vid Thaikiosken, det är mörkt ute och plötsligt blinkar det till mellan containrarna, han ser ryggen på en man med en ficklampa i handen, som letar och river i skräpet. 

Han tänkte då på mig. Han vet ju hur mörkrädd jag är. Maken berättar emellanåt om männskor som han möter så dax på morgonen, en del är ute och går med hunden, en del har fullt sjå för att gå för sig själva. Egentligen ska han inte berätta det för mig. Men han tänker ju inte på det.

Ibland kan jag inte somna om, OM jag vaknar när han stiger upp kl 4. Speciellt om jag vaknar vid denna årstiden, det är ju kol mörkt och mitt i natten. Tänk om de ser att maken går iväg och går in här? Det är jag livrädd för. Jag vet var baseboll trät är och jag har en pistol med gula kulor (de kan göra riktigt ont om man får på sig dom från nära håll).

Glömde berätta att jag på lunchen idag inhandlat en mus-ljud-grej att sätta i kontakten, som gör att mössen inte vill komma in. Däremot stod det i beskrivningen att om mösen redan rotat sig, kan det ta ett tag innan den hjälper, och man får använda vanliga fäller ett tag, tills man fått slut på den gamla stammen. ÅH, hur funkar dessa djur???

SilverLine Mus & Råttfritt 50
 Större bild


Godnatt!

Git

    

Kommentarer
Postat av: Farmskan

Dom funkar inte alls dessa djur... i varje fall inte ihop med mig. Mitt råd är.. flytta. Puss

2009-11-12 @ 18:10:22
URL: http://farmskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0