Panik i Ullred!

Trodde aldrig att jag skulle tappa tålamodet genom att handla. I Fredags kväll åkte vi till Halmstad om min syster o hennes make. Fick en god Tacopaj (LCHF såklart) och ett glas vitt vin så fort vi kom innanför dörrarna. Rutan (Hunden) blev nog allra gladast. 

Gick och la oss i vettig tid, eftersom vi skulle till Ullared på lördagen, jag och min syster. Hon vaknade med migrän...Jag åkte själv. Det var nog det sjukaste jag har gjort (ja, jag blev ju sjuk också) Stod i nästan 2 timmar för att komma in, kunde inte lämna kön för jag var ensam. Kände doften av kaffe och bullens korv, där skolbarn stod och sålde utmed kanten. Ville så gärna ha, men fick snällt stå kvar i kön, man lämnar inte kön som ringlade sig runt och fram och tillbaka. 

Väl inne, ser jag en skylt där det står, instpeling av julspecial av Ullared. Jaha, då kommer man väl i tv då. Men jag såg faktiskt inte ett enda kamerateam, som jag letade! Där inne var det fullständigt panikartat, jag har aldrig brytt mig om var utrymingsvägarna är innan, men de hade jag koll på hela tiden. Gick inte gå dit man ville, helt hysteriskt.

Fick köa nästan en timme för att betala det jag fått ner i vagnen. Jätte hungrig och törstig och ont i bröstet. Hemma hos systern blev det storkyckling med wokade grönsaker, så gott! Och vatten till det, fortfarande ont i bröstet.

Vaknade inte förrän kl 10 idag, och tänkte nu mår jag bra, ja, jag mådde bättre. Åkte in till Halmstad och shoppade lite julklappar sen åkte vi hem.

Hällde mig i soffan och efter ca 30 minuter, så kände jag den där otäcka smärtan i bröstet igen. Så då bestämde jag mig för att ringa och fråga vad det kunde vara. På sjukhuset sa de att jag skulle komma in och ta ett EKG, så vi åkte. Blev inlåste i en sluss, där en pappa och en liten flicka stod, de gick ut strax efter. Maken som var med, pratade med pappan sen och undrade om han inte ville komma in, och inte stå ute i det ruggiga vädret. Nä, sa pappan, vi måste stå här ute, för dottern har misstänkt svininfluensa, så vi får inte sitta där inne. Alltså, finns det inget rum som de kan få gå in på istället? Stackarna.

Jag fick i alla fall komma in direkt, de tog och pumpade upp armen, satte en klämma i fingret och en massa sugproppar på bröstet och på vaderna. Sen gick dom. Kom tillbaka något senare, jag somnade då på britsen, var jätte trött. Men de hittade inget konstigt. Så skönt. 

Men nu blir det sängen, så jag är pigg i morgon!!

God natt!

Git 

Kommentarer
Postat av: Blogg-Pilla

Men tuttan då, jag visste inte att du var dålig:( vila nu upp dig så du är pigg för snart är det brunenn som gäller. Jag har börjat blogga igen. Kram o hälsa

2009-11-16 @ 20:21:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0