Ska jag bli visionär?

Har suttit och gjort en ledar undersökning på mig själv idag och en på en kollega. Även fått utvärderingar från kollegor om mig själv. Det var väl ingen större överraskning, men jag funderar på om jag ska bli visionär. Det var ett av områdena som jag behöver jobba på. Vad sägs om detta:

Flytta städer eller sätta hjul på sina hem (ej husvagn då) och en dator så styr jag hemmet via en fjärrkontroll där jag vill bo just nu. Bilen programmerar du också, GPS finns ju redan, men nu kan du också bli körd dit du vill, sitta i baksätet och läsa en bok eller se senaste dvd:n. Inga krockar för bilen känner av hastigheten och framförvarande bil. 

Visionen kan också vara att se till att vara med, att se till att ta till vara varje lands förutsättningar när det gäller att odla det som fungerar i just det landet, bli självförsörjande inom det. Endast importera det nödvändigaste, så behöver man inte exportera och sparar därigenom utsläpp av onödiga transporter.

Ska gå och lägga mig nu, ser frammåt att jag kommer att vakna mycket piggare om jag kommer i säng i tid en kväll.

Vision beskrivs i Wikipedia så här:

Kan också syfta på religiös uppenbarelse. Att något man vill uppnå En vision uttrycks också som ett framtid tillstånd som man vill uppnå och behöver inte uppfylla formella krav på realism, tidsbundenhet eller mätbarhet.

Oj vilken visionär jag blev för några minuter, nu behöver jag nog inte öva mer?

God natt!

Git

 


Kommentarer
Postat av: Farmskan

Härligt att du redan börjat öva på detta (skrattar)

2009-11-17 @ 22:44:02
URL: http://farmskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0