Vad händer?

Började dagen med ett möte och AIK tårta. Tårtan var iof god, men kanske lite tidigt 08.15. 
Sonens uppgift idag bestod i att bestämma menyn ikväll. Rätt skönt att inte alltid hitta på vad vi ska äta. Menyn blev då två gratänger, en potatiskgratäng med köttfärs och morätter, och en blomkålsgratäng med köttfärs. Det var rätt okey. Men jag glömde salta och krydda, det fick jag ordna i efterhand.

Just nu ramlade vi in på serien Ullared, min make har bestämt sig för att titta på resten av avsnitten. Han har varit där en gång och sa då att aldrig mer. Men han älskade programmet, skrattade så tårarna rann, speciellt mannen som sålde serietidningar utmed vägen, som hade mjukisbyxor och gosedjurs tofflor. 

Egentligen är detta ytterliggare en av raden av förnedringstv. Här sitter vi och tittar på hur svenskar väljer att spendera sina liv och sina pengar. Spelar det egentligen någon roll? Det viktigaste är väl ändå att man mår bra av det man gör? Om jag sparar ihop 50.000 kr och handlar på Ullared, eller bokar en resa till Thailand. Själv gillar jag också att både shoppa och resa till solen. Jag fick i alla fall ett tips, jag behöver en sydväst, alltid bra i Regnhult!



Ha en fantastisk helg!

Git


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0