Dobidoo och avtackning!

Veckan har rusat fortare än Robban Broberg sjunger "alla bilar bara rusar förbi". På jobbet har det varit fullt ös. Nu börjar funderingarna på hur den nya organisationen ska se ut och de nya grupperna hos oss. Det är en spännande framtid vi går till mötes. Underbara framtid, det mesta är ännu ogjort, som han säger den vise mannen.

Vi har avtackat en medarbetare som varit hos oss i 30 år! Det är ju jätte mycket, så började jag räkna på hur länge jag varit anställd, då räknar jag in min tidigare arbetsplats (samma grundare) där jag var i 25 år precis. Och nuvarande arbetsplats 4 år och 6 månader. Det är ju snart 30 år för mig också! Så är det när man trivs med värderingar och massor av annat.

Som sagt avtackningen var hur kul som helst, vi köpte hämtmat och hyrde in oss i grannhuset på jobbet. Efter maten hade vi förberett Dobidoo, med intro, textremsa och sista minuten, alltså det var helt hysteriskt ett tag. Jag skrattade så jag hade kramp i magen. Panter-tanterna ville inte vara en och en "i sista minuten"-delen så de höll arm, det gick ju bra det också. "Hönan" fick förresten på sig ett par rejält högklackade skor, provdansade dessa, gick ju hur bra som helst. Har bilder som komme senare.

Var lite seg när jag steg upp i morse, men det gick över strax innan det var dax att gå hem för dagen. Och innan hemgången, var det dags att avtacka ytterliggare en medarbetare och kollega, det är så ledsamt när någon lämnar. 

Kvällen blev taco kväll och lite vin till Idol, alltså Erik är ju så fruktansvärt bra! Sen gillar jag den låten också väldigt mycket. Reza är också en klippa.

Somnade sen lagom till utröstningen, så när jag vaknade gick jag upp och försökte somna igen, då möter jag en liten goding som förmodligen fryser ute nu. Ja, det var till att gå ner och hämta maken som fick försöka hitta den lille och jaga ut den. Musfällan står jämte min säng (en riktig då, inte maken) så nu gäller det att inte ramla ur sängen i natt å fasta på ett olämpligt sätt.

Medans jag väntar på att fällan ska smälla till för jag nog vara vaken en stund till och surfa runt lite, lite läskigt att försöka sova när lillen är lös i sovrummet. Jag vet mina vänner, jag tänker på er, om ni hade varit i mitt sovrum nu.... jag har ju andra fobier, jag är inte rädd för dessa, men självklart vill jag inte ha dom här inne.

Sover snart gott!

Git    
  

Kommentarer
Postat av: Farmskan

Du vet att jag aldrig hade bott kvar i huset va...??? Jag HATAR små godingar... Kramar och tack för en riktigt trevlig kväll

2009-10-31 @ 16:02:52
URL: http://farmskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0