Irriterande!

Har snurrat runt på olika bloggar ikväll, hamnade på en som gjorde mig riktigt illa berörd. Katrin Zytomierskas blogg. Hon är gravid och undrar hur det ska gå, för hon hatar barn?! Hur tänker man då? Skriver helt absurda saker om detta, nä, jag mår illa! Hoppas att Bingo tar sitt förnuft till fånga och tar hand om barnet.

Förutom ovan, har det varit en städ och fixdag, då maken jobbar hela helgen. I eftermiddags ringde min kusin, som jag inte pratat med på säkert 2 år, hon meddelande att min moster hade somnat in igår kväll...det var ledsamt, min uppgift blev då att gå upp till mamma och berätta de för henne. Jag hoppas att hon förstod att hennes storasyster inte längre finns. Hon försökte nog förstå, men jag vet inte. Vi fikade tillsammans och pratade om hennes syster om och om igen för att kanske förstår hon.

Det är så konstigt att förklara saker för sin mamma som är så självklara för en själv. Jag saknar verkligen min gamla vanliga mamma, som tog hand om mig. Som ringde på söndag kvällen och sa att hon gjort köttsoppa som vi kan hämta och ha på måndagen. Eller frusit in kåldolmar till oss. Eller när hon kom i sin blå vägbula (VW) och lämnade barnen som hon hämtat i skolan. Manglade lakan, har jag inte haft sedan mamma sålde huset och mangeln försvann, ja inte hit för jag vet inte hur en mangel fungerar.

Att bli mamma åt sin mamma är något väldigt konstigt, se till att hon passar sina läkarbesök, att hon inte missar sin tid hos frissan, fotvården. Ändrar hennes klocka till vintertid så hon kommer i tid till middagen. Det är konstigt. Jag älskar min mamma, hon har alltid tagit hand om mig och oss alla. Det är självklart att jag ger tillbaka och gör vad jag kan för att hon ska ha det så bra det går och framför allt vill jag att hon ska trivas och känna sig trygg där hon bor nu



Go kväll och glöm inte ändra klockan till vintertid!

Git


Kommentarer
Postat av: Farmskan

Och så skypade du med mig...

2009-10-25 @ 08:18:52
URL: http://farmskan.blogg.se/
Postat av: Eva, lchf-coach:)

Tänk så skönt för din mamma att ha en sådan underbar dotter som du Git :0) kram

2009-10-25 @ 11:02:04
Postat av: Blogg-Pilla

Håller med Eva, när jag läser dina ord så trillar tårarna. Njut av varandra så länge ni kan.Finns nog inget värre att inte ha sin mamma kvar. Kram

2009-10-25 @ 20:12:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0