Leva livet!

Har tänkt mycket på min vän idag.

Har också tänkt mycket på hur snabbt ens liv kan förändras. Alltid när det händer så hemska saker att någon går bort, så säger man "det gäller att leva livet här och nu" eller "fånga dagen". Gör vi det då? Eller är det bara en floskel?
Vad är det vi menar med det? 

Vi har ett liv här på jorden, vad vi vet så här långt. Jag har funderat på:
Vad vill jag göra frammåt som jag inte gjort ännu?
Vad vill jag göra som jag inte gör här och nu? 
Kan jag göra det jag vill men ännu inte gjort? 
Ångrar jag något som jag gjort?

Om jag funderar en stund, så tror jag att jag gör mycket av det som jag vill göra. Det jag inte gör nu, som jag skulle vilja göra, ja det finns nog något där, men inget som jag egentligen inte kan, utan det är mer att ta sig i kragen.
Om jag kan göra något som jag ännu inte gjort, ja, jag kan nog göra det, men skulle förmodligen inte ha möjlighet, tex. att bo i ett varmt land när det är kallt här, och sen bo här under vår och sommar. Om jag skulle ha möjlighet, så skulle jag nog längta efter mina barn, mina nära och kära, som jag faktiskt är beroende av. Vet inte om mitt jobb skulle tillåta denna uppdelning av arbetstid? Tror inte det.

Om jag ångrar något jag gjort? Ja, det finns nog något som man kanske ångrar, men inget som jag har ångest över att jag gjort. Visst fanns det någon vit lögn för mamma och pappa när man var 16-17 år, men jag ångrar det kanske inte, jag lärde mig nog något.  

Nä, jag tror nog att jag är ganska nöjd med mitt och det jag har, jag har haft tur som lärt mig att ta vara på de stunder som ges. Antingen jag är med min familj, vänner eller om jag är på jobbet med mina medarbetare. Man lär sig med åren. Njuta en tisdag, eller softa en lördag. Det är de små tillfällena som ges, som det gäller att ta vara på...det är då man upplever den stora stunden - här och nu!



Git




Kommentarer
Postat av: Farmskan

Gumman... du är så klok! Man borde helt klart leva mer i nuet för om man inte lever nu... när skall man då leva?? Kram

2009-09-02 @ 18:56:25
URL: http://farmskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0