Mamma o Jon!

Vaknade i morse med att tanden som jag lagade i tisdags värkte ännu mer, pulsen var det inget fel på. Tog några piller och gjorde mig i ordning.

Syster yster ringde i morse, nu var det hennes tur att få ett bryt på några av de anställda inom hemtjänsten i vår kommun, (gnugg, gnugg). Om jag skulle beskriva hur de använder skattepengar och vårdavgifterna här, skulle det ta alldeles för lång tid och förmodligen skulle många agera eller reagera så hårt att jag väljer att inte berätta. Det räcker att två är förbannade på detta just nu. 

Mamma är i alla fall lycklig ikväll, hon blev opererad och det verkar som om operationen gått bra. 

Tillbaka till min förmiddag och tandvärk, ringde till tandläkaren idag och fick komma på en akuttid hos Jon. Jag som är så livrädd för tandläkaren, hur ska jag förklara för en vilt främmande man att jag är rädd? Det är mycket enklare med min vanliga Håkan tandis, han vet....men efter en röntgenplåt, tog han fram bedövningssprutan, så hör jag han säga "du gillar inte detta va?"  Men han var jätte försiktig, fått en ny fyllning med kryddnejlika i, det ska vara bra för inflammationer (som jag troligtvis har i pulpa), låter ju bättre än penicillin! Hjälper inte det, åker tanden ut! (säger jag kaxigt och ryser över hela kroppen).

Får väl trösta mig med denna napp!


God kväll!

Git  


Kommentarer
Postat av: Pilla

tack för allt, mat musik dryck och hundvakt

vännen vilka bolag skulle jag gå in på. messa mig nu när jag snott Josses dator. Jalla jalla

2009-09-24 @ 20:01:57
Postat av: Farmskan

Har du den nappen på jobbet på måndag skall jag bjuda dig på något riktigt gott... ha ha ha

Hoppas din mamma piggar på sig. Kram

2009-09-25 @ 14:21:18
URL: http://farmskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0