Öland!

Har varit på Öland i helgen. Jag åkte nästan direkt efter jobbet och maken som är lite orolig att jag inte ska hitta, frågade hitta du nu? Ja, svarar jag, bara jag kommer in i stugområdet känner jag nog igen mig. Då sa han, ja, ja, men hittar du från Älmhult till Öland, vet du var du ska svänga när du kör ut från huset?
Jamen, jo jag hittar till ölandsbron, sen löser det sig. Det gjorde det nästan, hittade nästan dit. Snurrade runt på någon dansbaneväg som jag kände igen namnet på, men det var fel. Men sen kom jag rätt efter ett tag och några vägar som tog slut...

Haft en speciell helg på Öland, mycket prat, god mat, shoppat lite kläder, varit och köpt lite kryddor på en av gårdarna, det var nämnligen skördefest på Öland, så det var så fint överallt, pumpor och ljus överallt.

På lördag fm kom även äldste sonen med tåg, så han blev upphämtad i Kalmar, då passade vi på att titta runt lite där också. Fin stad med många gamla hus och rosor som växer direkt upp från trottoaren. Sen åkte pojkarna på fotboll Göteborg-Kalmar, lyckades få gratisbiljetter, bara det var ju en lycka!

Vi åkte tillbaka till stugan och åt god hemlagad äppelkaka, lagade mat och drack ett glas vin. En fin helg med mycket goda minnen som ventilerades.

Sönerna fick jobba lite också, hämtade lite grus och plockade bort grus, senare ska det bli plattläggning, men det hinner vi inte innan vi ska åka hem. 

Hemfärden gick som planerat, men 6 mil hemmifrån, säger sonen, stanna bilen där mamma! Jaha tänkte jag, nu är han pinkinödig, bak i kofferten,  "jag har glömt min jacka och mina nycklar"! Typiskt! Ja, tur att de får ett annat besök från hultet idag, som dessutom ska hem idag, så de kan ta med det tillbaka.

Vi kör vidare...ser en svart bil stå tvärsöver körbanan, bakom den en polisbil och sen ytterliggare en svart skåpbil. Och en massa män som gick omkring, närmade oss och såg att alla bilarna hade små blå lampor som blinkade, männen bar skottsäkra västar, oh, det var spännande, jag sa till sonen, tror du någon har kört på en älg? Men hallå mamma, tror du att polisen måste ha två stycken privatbilar och skottsäkra västar och dessutom ställa bilarna på tvären? Usch så dum jag känner mig. 
Det kanske är en fälla, några som rymt och sprungit in i skogen, de har blivit tipsade om ett rån och kommer snart att köra förbi vägspärren!!! Idéerna flödar i huvudet. 

Hemma i hultet och en massa packning som ska upp, nöjd och tacksam över helgen!

Git   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0