Spotify och trevligt!

Upp tidigt i lördags och åkte en sväng till Växjö shopping. Därefter hem och förberedde för kvällens gäster. Nordholms och Ekdahls kommer strax.

Kunde ta välkomsdrinken på altanen, i strålande solsken, grillen tändes och Kalle skötte det perfekt. Kvällen blev en önskekväll, Spotify stod på listan, alla var inte bekanta med detta verktyg och tyckte det var fantastiskt att man kan välja vilken låt man vill åsså spelas den, männen önskade livligast och en och annan önskelåt från oss damer fick vi tvinga igenom (fast vi fick inte höra dem färdigt...) Det var mycket sång från glada halsar.

Lite bilder av det skönsjungande gänget!





Söndagen, skulle Norholms in på IKEA och vi var hundvakt, skulle ut och gå med vovven, men han är ju så kär i sin matte att jag drog honom ca 200 m, sen vände vi innan han svimmade av syrebrist. Envisa hund! Han var ju nödig på nummer 2, men han gick och gjorde det samtidigt för att inte slösa tid med att sitta still. Hur lätt är det att plocka upp två meter hundbajs med en påse då? När väl matte kom tillbaka hjälpte han dom att packa ut.

Själv tog jag min bok och tänkte läsa färdigt, men somnade en kort stund istället. Härligt söndagsväder var det också.

Idag var det jobbet och tandläkaren sent i eftermiddag, har ju tappat en jätteplomb. Så det blev en bedövningsspruta och borr, aj, aj ändå! Nu håller bedövningen på att släppa och jag kan äta snart. MEN jag har en fruktansvärd tandvärk nu. Det gör så in i %¤&/ ont. Har tagit värktablett och hoppas att allt är som det ska, och jag vaknar och allt är över i morgon bitti? 

Ikväll blir det Anka på tv menyn!

Git 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0