Barnvakt!

Vilken härlig helg! Visst det har blåst en del i hultet, men med rätta kläder och halsduk snurrat runt halsen så gick det bra att ut och traska ändå. I lördags ställde jag klockan för att hinna med en del innan syster-sonens-son skulle komma och vara med mig. En liten kille på 16 månader kan säkert hålla mig sysselsatt.

De kom någon timme senare än de sagt, tja så är det att ha barn, planeringen går ibland åt skogen. Han var jätte trött när han kom och behövde vila middagssömn. Jag hade ett ärende till apoteket, så jag tänkte nog att jag skulle klara det med honom och sen fick han sova. På med ytterkläderna på killen, sen var jag genomsvett. Vantarna, finns fortfarande inte en smartare variant på vantar till småbarn, vars händer är som gele-klumpar. Han brydde sig inte, alla fingrarna var i påsen och ingen tumme i tumme-platsen.

Min lille son ville köra vagnen (hoppas han inte övningskörde, hemska tanke, han är för ung!!)

Lite fruktstund och sen ner i resesängen, jisses vad de kan låta, men det gick snabbt över. Sen sov vi middag båda två. Därefter hade jag lovat att baka paj till hela gänget som skulle komma och hämta honom på eftermiddagen. Det blev inte så. Jag har inte riktigt koll på hur mycket tid en sådan liten person kan ta. Så det blev en till runda med vagnen istället. På hemvägen in i mataffären och köpte massor med färdiga kakor. Enkelt och mättar väl och höjer energi nivån tillfälligt.

Men summa summarium, en hel go kille som inte grät en enda gång, förutom när han skulle sova, då grät han i två minuter innan han somnade. Bara log med sina runda kindor med djupa smilgropar och en blond kalufs som spretade vilt.


En glad kille som springer runt i vårt kök!

På kvällen var vi bjudna till våra goa vänner Ola o Eva som hade gjort en rosmarinkryddad kyckling med blomkålsgratäng (med ett vispat ägg i, det blev fastare), mumsigt. Lite vin och intressanta diskussioner om livet i stort och smått! Tack för en härlig kväll.  

Idag söndag har jag ägnat lite åt trädgårdsarbete. Ryckte upp vinterplantorna i blomlådorna på framsidan och åkte till blomsteraffären och köpte vita penséer och satt dit istället, ser lite "tunt" ut, men snart är det sommar och då planteras istället sommarblommor.

Ordnade lite med tvätten, lagade mat, vilade middag med "Allt i hemmet". Nu blir det en lång härlig runda i det vackra vårvädret, klarblå himmer och sol.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0