Helt galet!

Efter jobbet idag, stannade ett gäng kvar och städade. Min lott blev förrådet tillsammans med några till. Så mycket gammalskåpmat som blivit liggandes. Vika kartonger och springa ut i återvinningen innan klockan blev så dax att larmet sattes på, det måste väl ändå räknas som styrketräning och några steg på det?

God plockmat efter det satt som en smäck i magen.

När jag kom hem, bestämde jag mig för att göra något åt mina naglar som just nu är helt försörda, flikar sig och mjuka som papper. Jag gjorde en egen manikyr. Då gör jag helt enkelt så att jag limmar på naglar, så blir det fusk och ganska snyggt. Men, på något märkligt sätt, när jag hade en kvar, slinter jag och nageln med lim på hoppar upp och landar i munnen på mig. Mellan underläggens insida och tungan. Hur i hela fridens namn det nu gick till. Den lossnade ganska enkelt, men smakade riktigt illa. Hade också lim kvar. Limmet är inte vanligt trälim precis utan sådant som sitter som berg i en vecka minst. Det var riktigt läskigt och jag fick tag i en handduk och gnodde på tungan och läppen tills jag nästan blödde. 

Kände därefter mig lite konstig, tänk om jag fick ner lite lim i halsen? Är det giftigt? Klart det är giftigt, men hur giftigt? Tyckte också att jag fick svårt för att andas, men tror nog att det enbart var en inbillning. 

Min mamma sa alltid "vill man vara fin får man lida pin". Okey jag får ta det, men det känns helt galet konsigt!




   


Bilden lånad från Glamour.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0