Förbannad!

Nu har jag retat upp mig tillräcklig! Hur är det möjigt att en yrkeskår beter sig som de gör? Katolska präster! Jag vet att man inte ska dra alla över en kam, men det är ju inte en enstaka präst, katolsk präst som burit sig riktigt svinaktigt åt. Och vem av alla försöker försvara deras beteende, jo självaste Påven. Inget har framkommit av hans egna beteende ännu, men, vem försvarar honom? Hoppas ingen.

Jag är ateist, men dömer ingen för den tro man väljer att ha. Däremot, tror jag att en som väljer prästyrket borde vara, i mitt tycke, präktig. Att kunna skilja på vad som är rätt och fel. Kan de inte sin bibel? Om man som vilset barn inte vet vart man ska vända sig, väljer att vända sig till Gud, hamnar i detta helvete. Kan någon fatta hur det kan bli? För mig är detta verkligen en fråga som borde vara självklar. 

Vad är det som gör att de katolska prästerna världen över, främst Europa, som de redovisat, har denna höga siffra av pedofiler i sitt yrke. Är det religionen som de tror på, eller har de en egen kartell som säger att i detta prästerskapet är vi pedofiler. Jag är ledsen, men jag drar alla över en kam nu. Det är helt enkelt för mycket och för många fall. Att sen överhuvudet skyddar de sina, självaste Påven. Ofattbart, hur i hela helvete kan det bli så här? Hur ska detta sluta? 

Jag blir så arg förbannad på vuxna människor, som ska lära ut, ta hand om och tala om för våra barn vad som är rätt och fel här i livet. Vad har dessa stackars barn lärt sig, vad har de fått för bild av vuxna och denna världen? Hur kommer deras vuxna värld att se ut, vet de vad som är rätt och fel? 

Jag är frustrerad, förbannad och tröstar mig med att jag inte tror på en högre makt, utan tror på människan som lever här och nu men i denna tro ingår tack och lov inte präster inom katolska kyrkan!     

Hoppas av hela mitt hjärta att alla dessa tusentals barn som blivit utsatta får all hjälp de behöver, för att förstå att de inte gjort något fel, utan det är dessa vuxna människor som inte försår bättre, att dessa vuxna inte är friska och att de kommer att få sitt straff.

Kommentarer
Postat av: Nisse

Katolska kyrkan har mycket "skräp" dolt bla Pius XII: s underlåtenhet att fördöma nazisternas folkmord under andra världskriget.

2010-04-18 @ 20:40:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0