Lynd!

Onsdagen var det Lynd som gällde, steg upp 1/2 timme tidigare än jag brukar, det kändes. Försökte somna lite i duschen, bara lite. Fick i alla fall skynda till tåget. Tack och lov var jag inte ensam. Jag har inte varit på kontoret där, så jag visste inte heller vart jag skulle gå. Vi kom i alla fall dit. Efter en macka, en kopp kokhett kaffe och en brännblåsa på tungan, körde vi igång. Bra diskussioner blev det! 

Hem vid lunchtid, åkte då med peno i flygande fläng, ett snabbt stopp på en Scan grill, vi tog det som vi trodde var snabbast för dom att tillaga, korv m mos och pitabröd med kebab. Vi fick sist av dom som var där inne. De hade också dagens, och det kunde vi väl ha räknat ut med r__en och en bit krita, att det redan var förberett och snabbast att få. Vi var i alla fall hemma i tid (peno hade ett tåg att passa).

Idag har det varit riktigt våraktigt ute, solen värmde och jag passade på att ta en TPA (Träning-På-Arbetstid) runda efter lunch. Helt magiskt skönt.

Lagade middag efter jobbet, ytterliggare en gratäng med de rotfrukter som fanns i kylen, det är bara så gott! Krydda efter smak varje gång. Tänk va bra att jag fick detta recept. Jag är ju inget fan av grönsaker eller sallader, men detta är riktigt gott, alltid!

PS. Lynd = Lund (men en infödd Lundabo säger Lynd i sitt uttal)

Kommentarer
Postat av: Farmskan

Dy e dyktig dy

2010-04-15 @ 21:23:47
URL: http://farmskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0