Shopping tur i Hultet!

Vaknade utan att klockan ringde 6.30 idag. Bestämde mig ganska snabbt för att INTE stiga upp, snurrade runt och slog mig själv med en gummiklubba, det gav önskad effekt. Var avsvimmad till ca 8.30. Skönt. Åt en bit LCHF fläskpankaka till frukost. Cyklade sedan ner till bankomaten för att hämta lite cash. Då ringer mobilen, Eva står i hallen hemma hos mig och väntar, tur att hultet inte är så stort. Tog endast 1 minut att cykla hem.

Vi gick till vår second hand butik för att spana. Jag vill ha en riktig sås snipa som man hade förr. Har haft en förut, men den gick i kras. Och de finns inte att köpa i affären längre. Hittad en för 20 kr, som hittat. När jag ska betala, vänder kvinnan upp botten och säger, du vet väl att detta är en Hackefors? Nej, det vet jag inte, och känner inte till Hackefors heller. Jo sa hon detta är ett fynd, den är värd ca 300:-. För en såssnipa!!! Hur ska jag nu våga använda den? Jo, det ska jag, för jag har bara gett 20:- för den och att köpa något som inte går att använda är rätt meningslöst. 


Min "nya" Hackefors såssnipa!
Jag shoppade mer där, en vit päls med jätteluva och muff till händerna, en sådan som is-prinsessorna har på bild! När jag ska använda den...hm. Det får bli till nyår! Det var bara en ren impulsköp, men så fiiin.

Vidare till IKEA och köpte kryddväxter och sen en runda på torget lite mer kryddväxter, besök i juvelerar butiken och sen var vi klara. Satte oss på balkonen och njöt av en god camembert och tunt hårt bröd, chillichoklad och kaffe. Solen värmde och molnen kylde.

Var uppe en sväng hos mamma som återigen lyckats få tv:n ur funktion, nu var antennsladden spårlöst borta. Hittade en kortare version, kopplade in den, desvärre hänger den en halvmeter över golvet vid hennes säng, så risken att hon snubblar på den är överhängande, måste skaffa en ny i morgon och göra ett nytt ingrepp i morgon.

Makens jobbhelg så i morgon blir det latmasken som tar över, ska fylla i blanketter och deklarera på korsan och tvärsan, hoppas sedan på 15 grader plus så grillen kan få göra lite nytta i morgon eftermiddag. Putsa den andra halvan av husets fönster, måste bara dela upp det. Det är bland det tråkigaste som finns att göra. Jag önskar mig presentkort på fönsterputsning när jag fyller år!!!


Kommentarer
Postat av: Eva, lchf-coach:)

Huu, (o)tur du påminde mig om den helenkla men ändå nödvändiga deklaration - bäst att göra innan Valborg känns det som.... tack för shopping o fika! kram

2010-04-25 @ 18:56:00
Postat av: Farmskan

Skall också beställa fönsterputs... det är verkligen riktigt tråkigt att göra!

Ses imorgon! Kram

2010-04-26 @ 19:23:09
URL: http://farmskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0