Sol o hav!

Långfredag och äldsta sonen med sambo var här. Som vi brukar här så gömde jag deras påskägg och sa ivrigt; nu kan ni leta upp era påskägg!!! Såg minen på sonen, åh när ska hon sluta med detta??? Medans svärdottern småskrattande väntade på att få leta... Jag fick också ett påskägg med detta fina halsband i:

Det är cancer drabbade barn i Lund som tillverkar dom. Sedan säljer de dom och för pengarna köper de leksaker som de har på Lunds lasarett och de barn som är där. En liten silverängel med en rosa kjol, finns lite olika färger och storlekar.

 Vi åt traditionellt påskbord och sen spelade vi spel. Jag vann inte idag heller. Men det var lika kul ändå. Not!

Uppe med tuppen på påskafton fixade lite ärenden, därefter åkte vi till Sandviken. Våra goda vänner väntade med lunch när vi kom. Männen åkte till golfbanan. Jag och E-L gick en jätte runda, tittade på lite nybyggda sommarstugor, några lite äldre och så gick vi nerom havet, så rent, sanden kritvit och klarblå himmel. Känslan infann sig direkt. Det är sommar, solstolen har sjunkit ner lite på sned i sanden. Filten är sand i och solkrämen är insmetad överallt. Bruset, musiken och glada skratt från barnen. Allt var så verkligt just då. Men vi traskade vidare och sol och bad säsongen är snart här.

Den klassiska drinken fick vi jobba för. 2 äggulor, 0,5 del socker, ett glass och en gaffel, sen är det bara att vispa till du inte känner sockret i glaset, handleden börjar känna av sig efter en 15 minuter sådär. När du är klar är smeten nästan vit och luftig, då äntligen häller man i konjaken, det är äggtoddyn som äntligen blev klar. Vi satt på verandan och skyddade oss från vinden, lät istället solen värma oss, det var riktigt skönt. Herrn i huset fick tom ta av sig sina "golfbyxor" och den synen som kom...ja, det var inte lätt att ta honom på allvar, han är inte så kraftig om man säger så, utan han är lång och ståtlig och väldigt smal. Det han hade på sig var ett underställ som satt ganska slimmat överallt utom i häcken.

En super trevlig kväll med god mat, spel och musik.

När vi körde hem i dag, körde vi inom ett ställe som jag alltid brukar hitta ljusstakar och fina vaser

  
Denna fina ljusstake hittade jag, silver och vit.

Sedan köpte jag tre till i frostat glas i olika höjder, helt rena, när jag kom hem och skulle packa upp dom, hade den högsta gått sönder, den är lite tunnare, så skaftet hade gått av på mitten. Grrr det var inte bra. Men okey, två var hela och får pryda bordet istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0