Ännu en härlig helg!

Efter en del inköp i hultet i fredags kom min syster och hennes man och deras lille knodd - hunden Rutan. Jag och syster gick upp till mamma tillsammans, det är inte så ofta det händer, mamma blev jätte glad att vi kom båda två, men var lite bekymrad över att syster skulle sova över hos oss...inte riktigt bra.

Sedan hemma och nej, vi grillade inte fast det var grillväder. Vi gjorde en kyckling gratäng med massor av färsk basilika och vitlök, till det serveras bönor.

Kvällen blev lång och vi kunde sitta ute hela kvällen och en bra bit in på natten.

Lördagen var vi bara hemma, grillade på kvällen och tittade på en film, skönt och avkopplande.

Söndag idag, har kommit halvvägs in i "Den döende dandyn", ska spara resten av boken till tåget i morgon, då det bär av till Stockholm, sista semesterveckan för min del. Maken har lite till. Sonen blir nog glad att vi lämnar hemmet åt honom igen. Hans matlagningskonst sträcker sig till burkar med Findus köttfärssås och pilsnerkorv på burk. Tänk vad han har längtat...?

Hoppas det regnat färdigt tills i morgon, äldste sonen var i Stockholm i helgen, lyssnade på, vad jag kallar oväsen, Iron Maiden bla. det regnade konstant hela tiden, lera upp till knäna hade han. Men det var ändå bra. Tja vad ska man säga, smaken är som baken - delad kanske.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0