Hemma igen!

Borta bra men hemma bäst - är ett ordspråk som stämmer mycket bra! Har nu varit i Halmstad i 1,5 vecka, en härlig tid. Först med stora sonen och svärdottern, sen kom maken när hans semester började i söndags. Det har varit sol, bad, shopping och ätit gott. Ett ordspråk som jag också gillar just nu är "Det är bra att hålla sig i form" - och rund är också en fin form!

Böckerna som jag skulle läst i sommar har jag glömt hemma hela tiden, men hittat annat att läsa - Hänt Extra - tänk att det går tjäna pengar på att fotografera kändisar som går på Bio premiärer, Gröna Lund eller varit med i en golftävling. Att sedan bara publicera detta i ett A-4 häfte och skriva "Anton Körberg kom med kompisen..." under bilden. Men nu är jag i alla fall uppdaterad på vilka kändisar som är ihop med vem och vilka som är heta just nu. Kan vara bra att veta när vi åker till Stockholm så jag vet vilka jag ska spana efter. Bilder kommer naturligtvis att publiceras vid hemkomsten.

Vill också dela med mig av en dikt och tillägna den en vän som desvärre gick bort i söndags av den hemska cancern:

Vi alla som känt Dig
och vet hur Du var 
önskar så att Du
bland oss fanns kvar
men nu när Du gått
dit vi alla ska gå
med glädje vi minns
allt det fina ändå 




  


Kommentarer
Postat av: Eva

Fin tanke o dikt kramkram

2010-08-07 @ 17:47:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0