Jobb idag!

Idag ringde kl. 06.30, blev nästan arg för att någon ställt klockan på ringning. Tog ett tag innan jag insåg att det var jag själv, några timmar tidigare. Ja, det var inte många timmar jag sov inatt. Maken har fortfarande semester och det är segt att stiga upp och han ligger kvar, det brukar ju alltid vara tvärtom.

Helgen har varit toppen, logdans och sommarens första myggbett. Väldigt varmt och fuktigt ute, efter ett antal danser var jag som nyduschad, fast jag luktade nog inte så...svettigt värre alltså.


Förfest innan logen, kan det vara GT männen har i glaset?


Eva som vanligt förbered på en varm loge, tog med en fin fjäder (men fasen, den luktade inte gott)
som jag gärna lånade.

Idag efter jobbet blev jag rätt förbannad. Jodå, när jag kom cyklande mot vår bostad ser jag en kvinna i 55-60 års åldern, stå böjd över vår trappa på framsidan och höll på med något i hörnet. Märklig syn. När jag nådde fram till trappan hade hon kommit en bit ner i tunneln. Jag tittar om jag kan se något särskilt där, gissa vad det var???
Jo, hon hade petat in ett kletigt papper med hamburgerdressing på (såg ut så i alla fall) i hörnet på vår trappa. Snabbt for jag upp på cykeln och trampade ifatt henne:

- Ursäkta damen, men vad det ni som petade in ett kletigt papper på min trappa?
- (damen), Jaea, det var det.
- Okey, vad vill du att jag ska göra med det, frågade jag? Tycker du att jag ska ta hand om ditt kletiga papper?
- Naej, det kanske du inte vill...
- Nej, det kan du ge dig på att jag inte vill, vänd tillbaka och ta med det, det finns papperkorgar utmed vägen!!

Damen vände snällt och jag stod och trampade vid trappan tills hon plockade upp det och pep snällt iväg. Jag har verkligen inte lust att ta hand om skräp som folk slänger runt vårt hem. Nu är det ju så att det ligger ölburkar och annat smått och gott utanför, men det är inte okey i alla fall! Så ser jag någon, säger jag självklart till!

Så snälla släng inte skräp ute, det finns papperskorgar inom räckhåll, gör det inte det stoppa det i fickan eller väskan, tills du kommer hem, det är säkert ingen tyngd att bära.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra gjort Gittan, så ska de tas! Kram

2010-08-16 @ 20:20:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0