Musslor!

Tåget till Stockholm idag, gick nästan helt smärtfritt. Endast 1 timme försenat. Fick lite spader när de sa att vi skulle backa tåget till Norrköping, då var vi utanför Katrineholm. Men lugnt och stilla satt vi kvar och väntade, då de plötsligt sa att vi skulle vända tåget istället. Vilken upplevelse! Hur vänder man ett tåg?
Helt plötsligt rullade i alla fall tåget, men åt andra hållet, en ny första vagn hade kopplats på och vi åkte mot Stockholm i fel riktning tyckte jag då, som är helt befriad från lokalsinne. Men vi kom fram en timme för sent.
Med hjälp av Iphone hittade vi till vår bästa väns dotters lägenhet och blev insläppta. Svettluktande svalkade vi snabbt en rose vin i kylen och sen hurrade vi för vår vecka här. Fick lite instruktioner på vad som är sevärt och platser som vi inte får missa. Kvällen slutade på Nytorg i Södermalm. En restaurang som heter Urban Deli. Jag som läst Hänt Extra på semestern i Halmstad skulle ha stenkoll på kändisar ju. Den första vi stöter på är Rickard Woolf, tja ingen skönhet precis och ingen av mina favoriter...sen kände jag inte igen mer. Medan maken såg den ena efter den andra, hon var med i den serien och han där, bla bla bla. tittar nog för lite på tv!
Men jag lät i alla fall min man beställa mat ikväll och han valde musslor, men det visste han inte, för de hade ett förtäckt namn i menyn. Så när de kom med två grytor till oss, och jag misstänkt lyfte på locket och såg detta, hajade jag till, min makes syn när han insåg att det va musslor i grytan, var rätt söt. Men smålänning som jag är så åt jag, beställde in extra sås så jag slapp känna smaken. Efter en stund provade jag musslor utan sås, det smakar ju ingenting?! Bara salt och med en speciell konstistens, inget jag gillar och kommer att beställa igen.
Satt jämte ett par killar som vi började prata med, om livet som tonårsföräldrar. Ja, vad ska man säga, de ställde frågor om allt från hur man förhåller sig till sina barns vanor på internet till man förhåller sig till ungdomars alkohol vanor, köpa ut eller totalförbjuda! Detta är inget lätt ämne och jag tror att man får känna sina barn och helt enkelt anpassa sig och som förälder göra det man tror är bäst. Man vill ju sitt barns bästa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0