Panik!

Vaknade tidigt av att mitt ringfinger bultade. Trodde jag hade legat på det och försökte skaka liv i det, gick inte, tittade på det och det var svullet och rött ovanför ringarna. Försökte ta av mig dom, men det gick INTE!!! Det var nu jag började bli lite nervös. Tvålade in fingret, hjälpte inte, spolade iskallt vatten länge för att svullnaden skulle lägga sig, hjälpte inte, nu var paniken nära och fingret ännu rödare och skiftade nästan i blått emellanåt. Bara intala sig, lugn lugn. Tryck tillbaka ringarna och så blir allt bra snart. Fixade till mig och började jobba, men med  fokus på mitt finger. När kl äntligen blev 10.00 cyklade jag till guldsmeden, de får klippa bort dom.

På dörren står det en lapp "Stängt torsdag 26 augusti pga inköpsmässa", varför stänger man den 26 augusti för?? Eftersom det är den enda guldsmeden i hultet, snurrade tankarna på vem som kan hjälpa mig....hm. Urmakaren kan säkert. Ner till honom med mitt lysande svullna finger. Han tittade och sa, nej - jag har inga sådana verktyg. JOO - något har du väl?? Han gick in och kom tillbaka med en vanligt tång, nej, sa han, det går nog inte - JOO försök, snälla!! Det gick! Det räckte att han klippte bort förlovningsringen som satt överst sen fick jag väck vigselringen själv. Fortfarande svullet, men mycket bättre nu. Hur kan det bara bli så? Så 20 minuter senare kunde jag jobba utan att störa mig på fingret.

Nu ser det rätt normalt ut, lite svullet runt knogen bara!

Efter jobbet, klippte jag mig och har nu rensat bland morgonrockarna, slängde ner dom för trappan, materialet är sådant där tunt siden. Då är nästa olycka framme. När jag ska gå ner halkade jag på den hala morgonrocken och vrickar knät. Skulle uträttat ett ärende ikväll, men tänker nog inte utsätta mig för mer eventuella faror. Sitter nu istället lugnt och fint i soffan.


Kommentarer
Postat av: Farmskan

Usch då... sitt lugnt och stilla nu och ring färdtjänst när du skall till jobbet imorgon =)

2010-08-26 @ 19:18:07
URL: http://farmskan.blogg.se/
Postat av: Git

Jag har mammas färdtjänst bevis här hemma! Det är inget kort på, så jag kan ju låna det...

2010-08-26 @ 21:42:09
Postat av: Doktorn

Du kanske har utvecklat en form av allargi mot nåt ämne i ringarnar?

Nickel allargi

2010-08-29 @ 20:42:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0