Vandringens dag!

Vi har verkligen varit turister i huvudstaden idag. En tur i småbutikerna här ute på söder, därefter åkte vi i till Slottet. Kollade in vakten, gick i presentbutiken och tittade på det officiella kungliga porslinet, en liten skål man kan ha nötter i, alltså pytteliten, kostade nästan 400:-. Jag använder IKEAs porslin mycket hellre. Men otroligt mycket de har tryckt upp med Vickan o Daniel på.
Efter en shoppingrunda, slog vi oss ner på en Italiensk restaurang och njöt av folket som flanerade förbi, massor med skottar i kjolar (det är landskamp idag). En man snubblade på en stötte pinne till staketet när han såg skottarna i kjol, att han var nära att dyka käpprätt ner i deras öl. Hästskjuts-sightseeing, vi tittade på de som åket, hästarnas behov låg lite överallt på vägen och vi roade oss med att kolla in folket som INTE tittade ner, såg lite smålustigt ut när de upptäckte att de stod i gödsel.
Idag har jag bevisat att jag är hederlig och smålänning, hittade ett Visakort från Nordea, plockade upp det och gick in på deras kontor för att lämna. Tack sa dom, vi gör nog så att vi spärrar detta... Jaha  , säger jag, det står något om hittelön på baksidan, hm. Ett ögonblick säger kvinnan och går iväg, kommer tillbaka med en biobiljett. Tackar, tackar!!
Därefter ställer jag in Iphonen på våra vänners adress (råkar få in bilavståndet och inte gångavståndet, det är alltså inte 4 minuter dit, utan 25 min, uppförsbacke).
Köpte 4 st morotskaka på vägen dit, 186 kronor tack. Va!!?? - skriker jag, de säger att det är stans bästa, jag upprepade att jag bara skulle ha 4 st och inte hela faten. Men så vad det...Jag fick en kanelbulle i påsen och 20 kr i rabatt. Maken kommer precis ut från toaletten och vet inte att jag ojade mig. Och undrar varför de stoppar ner en kanelbulle i påsen. Lätt sa jag, jag fick den på köpet.
Kommer hem till Oskar jätte svettig och törstig, fick både vatten, kaffe och portvin. Då var livet rättvist igen.
Vidare tillbaka till en Thairestaurang som heter Koh Phangang, inte bara en matupplevelse, utan det är nästan som Thailand, regnskog inne, musiken och ikväll även riktigt varmt och fuktigt. Längtar verkligen dit igen, till Thailand alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0