Djungel!

Dammsugardjungel...mamma ringde i lördagskväll, hennes dammsugare hade pajat. Så idag efter jobbet gav jag mig ut i byn för att jaga rätt på en som är liten. Det blev en på Maxi, jättefin silverfärgad. Nu är den levererad och den gamla återvunnen. Den gamla har förresten hängt med sedan jag flyttade hemmifrån 28 år sedan. Ändå tyckte nog mamma att det var onödigt med en ny, går det inte laga den gamla?

Eftermiddagen har jag ägnat åt samtal, som vanligt är det alltid spännande och intressant med dessa möten. Får energi i massor, precis vad jag behöver. Tack alla goa.

Fick ett kul SMS idag som jag vill dela med mig av, det lyder så här:

"hoppas ni haft det lika bra i pulkabacken i helgen som vi har det här. Hur har ni det med snön hemma? Inga problem här. Ha det bra" 

det kom från sonens svärföräldrar som är 1 månad i Thailand, de vet säkert att jag är duktigt trött på snö och kylan nu. Så glad man blir. Jag erkänner i alla fall att jag är otroligt avundsjuk på dom, tänk 32 grader varmt och sol. 81 dagar till 1 maj och då sjunger vi in våren på 10-minutaren på morgonen!!!


Undrar vad årets färger blir?

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0