Fredag kväll!

Uppe med tuppen och skivade grönsaker bullade upp med pålägg och gick in till grannen som bakat färska frallor (bageriet) och köpte ett dussin av dessa sorter. Lade upp det snyggt och prydligt och packade in det i bilen och åkte till jobbet. Kasade från parkeringen till personalentren, med kassar och bricka, gick bra.

Gruppmöte och därefter gemensam frukost. Bra och trevligt. Men shit vad det smulade ner i köket, jag fick leta upp dammsugaren på jobbet och göra fint efter oss så klart.

Har varit ledig några timmar i eftermiddag och gjort en massa ärenden som lagt sig på hög, hann med det mesta. Var även inne på systembolaget och som en del av er vet, är jag inte duktig på olika vin sorter, utan köper oftast utefter hur flaskan ser ut. Nu blev det en bag-in-box av senaste modell.



Ser ut som en chick handväska, den bara måste jag ju köpa. Bra pris och snygg förpackning, dessutom smakade det gott! Visst är den häftig?

Till vinet åt vi en rätt som jag hörde på radion när jag körde hem. Helstekt fläskfilé med kantareller, en blomkålsgratäng med grädde, mjölk, massor med vitlök och färsk oregano (egentligen var det potatis i men det går byta ut mot vad man är sugen på istället) och sen toppa med en fet riven ost. Gott och enkelt att laga.

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0