Is konst!

Efter en uppfriskande dusch i morse och efter en ägga-frukost, tog jag den tjockaste och tyngsta kniven i lådan.
Tog mig ut på altanen och började hugga i isen. Längs väggen inne i det inglasade partiet har de mest fantastiska skulpturer uppenbarat sig. Så jag kände mig som en is-konstnär när jag högg från olika vinklar, även golvet som jag stod på är ett par centimeter is på, så det blev en minst sagt konstig ställning jag fick inta.

Det är lite som terapi när man står där och hugger. Att hugga ut sina aggresioner, tillängna hugget åt något speciellt. Låter bissart, eller hur. Men desvärre är inte världen perfekt, det finns lite hugg för olika saker. tex. Läste jag Sanna Lundells inlägg i Aftonbladet igår. Rak kvinna. Inlägget handlade om hur män tycker det är helt okey att köpa sig en kvinna, en tjänst i Thailand utan att blinka. Att efter massagen få en happy-ending, när familjen väntar på stranden. Jag håller med henne, det är vidrigt. 

Var på bokrean häromdagen, köpte faktiskt ingen bok, har en hel hög där uppe som jag inte läst ännu. Jo en bok slank ner, det är Per Morbergs bok, Scenen, livet och konsten att laga mat. Intressanty och karesmatisk man. 

Nu en runda upp till mamma hon vill ha lite frukt. Ordnar vi!

Kommentarer
Postat av: Eva, lchf-coach:)

Hörru - du glömde ju fota konstverket, hade varit kul att se innan knivade ihjäl det... kram

2010-02-27 @ 16:34:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0