Teleabonemang!

Det är en djungel det här med abonemang på telefon och internet. Efter ett samtal med min syster som testar ett nytt abonemang i 3 månader. Har jag ringt runt och varit ordentligt frågvis hos telefonbolagen. Nyttig träning.
Trodde att det var lätt att få information om vad som var billigast om jag bara berättade om mitt behov.

Men ack vad fel jag hade, jag fick ställa alla frågor, även om jag så klart bad handläggaren berätta vad du kan erbjuda mig... Hur ska jag kunna veta vad som finns om de inte berättar om alternativen som jag inte vet finns?

Det jag vill komma ifrån är alla abonemangs avgifter på den fasta telefonen. De är ju mer än själva telefonsamtal kostnaden. Helt knas. Förutom det så betalar vi en fast avgift på bredbandet och vi har 3 mobiltelefoner. Allt på ett och samma telefonbolag. Flera telebolag erbjuder nu att enbart ha mobil med ditt fasta abonemang kopplat till den. Men jag blir inte klok på om jag tjänar på det eller inte.

Är det någon som har erfarenhet och lyckats kolla upp detta mer och klurat ut alla småtexter, tar jag med glädje emot detta, eller om du vet någon sida som man enkelt kan knappa in och vad man vill ha och så vips så rullar det upp, typ price runner.

Kommentarer
Postat av: Farmskan

Håller med... en ren djungel. Kanske något jag kan pyssla med nu när jag är sjuk och rastlös

2010-02-25 @ 10:12:28
URL: http://farmskan.blogg.se/
Postat av: -

Skaffa IP telefoni som "fast telefon" då ni har bredband blir detta betydligt billigare än Telia´s.



Att ha sitt "fasta telenr" ständigt kopplat till mobilen låter inte som någon höjdare ,då blir det ju ingen "fast telefon" längre!vilket innebär att man ständigt måste ha den f-rba--ade mobilen på ,hur kul är det ?

2010-02-28 @ 14:42:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0