Sjukstuga!

Alla var inte glada över att fira in det nya året. Maken som redan på nyårsafton stönade för att han hade ont i magen, jag sa till honom att ta Ipren och lite whiskey, det hjälper mot det mesta. Det gick över. Tack och lov!

Nyårsdagen var magen fram och tillbaka, men till slut vann magen och vi fick åka in till akuten. Hans blindtarm protesterade mot allt firande och det blev akut operation  sent i går kväll. Nu är den borta, den ilsket inflammerade protesten. Har precis hämtat hem maken som lika gärna kan ligga hemma och ha ont i såret som på sjukan. 

Jag börjar också känna tröttheten skölja över mig. Fick ordna "vuxenvakt" åt mig själv igår, är ju så mörkrädd att jag inte vågar sova hemma själv, men äldste sonen och hans sambo + katt sov över. Passade ju bra, eftersom de båda skulle jobba på det stora möbelföretaget idag, nära till jobbet, så uppe med tuppen var jag och gjorde två matlådor till dom. Vad gör man inte av tacksamhet, för att slippa sova själv i det stora tomma huset.

Idag blir det inte många knop, ska enbart vila och naturligtvis ta hand om min kära make när han kallar. Han kräver iof inte så mycket just nu.

Git 

Kommentarer
Postat av: Farmskan

Usch då.... hälsa och säg att han kryar på sig. Kram

2010-01-02 @ 18:49:37
URL: http://farmskan.blogg.se/
Postat av: BloggPilla

Hälsa så gott att det var inte meningen att vi skulle halvt ta ihjäl honom på festen. Har ni smakat ngt i lådan? kramis

2010-01-03 @ 17:53:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0