Varm jacka!

Igår fick vi en hund igen. Desvärre inte för alltid, men för några veckor. Medans min syster och hennes man ligger och gräver sandslott i Thailand. En liten pippinett dam som vet vad hon vill. Att jag sitter med lap-topen i knät är inte bra. Var ska hon sitta? Hon sitter jämte och piper tills jag ger mig.

I morse när vi var ute och gick, gick allt väl tills vi skulle vända och gå hem, då började hon frysa. Stack upp ena bakbenet under magen och bara stod och skakade. Vad skulle jag göra, tur att det är en liten hund på 7 kg. Bara att lyfta upp henne och bära hela vägen hem. Då är 7 kg rätt mycket i alla fall.

Därefter körde jag ner till djuraffären och köpte en täckjacka i brunt och vitt till henne. Hon blev jättefin, tyckte väl sådär om den. Vi provade igen att gå ut. Det gick riktigt bra, hon stannade var 10:e meter och försökte skaka av sig den, men insåg snabbt att det inte gick. Men hon verkade i alla fall inte frysa. 

Igår kväll var hela familjen Emanuelsson samlad inklusive svärdöttrar. Kyckling på en fredag blev det med en god gräddsås till. 

Det är makens jobbhelg och min vilohelg. Uppdraget denna helgen blir att få bort tvätten ur tunnan och laga mat. Inte alls för tråkigt med tanke på de moderna hjälpmedel som finns, tvättmarskin och tumlare. Ugn och spis. Och bäst av allt är ju diskmarskinen. Vilken tur att jag är född på 1964-talet. 

En fantastisk helg med mys och vila till er alla!

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0