Vilat lite!

Här är jag igen, jag har vilat lite från bloggandet. Men nu är jag tillbaka. Tiden har inte riktigt räckt till. Men det gäller att lära sig prioritera. Det som datorn har används till den sista veckan har varit mest att gå igenom alla Thailands stränder, vi vill ju fira nyår där i år. Inte för lugnt inte för stimmigt. Nu har vi i alla fall preliminär bokat och det blev Phuket och den längsta stranden där. Närhet till shopping och nöjen, men ändå inte mitt i smeten. Det låter perfekt.

Förra helgen åkte vi till västkusten och Halmstad isande kallt med blåst, att inte ens hunden i huset ville gå ut. God mat och trevligt sällskap, var så skönt att komma hemmifrån och bara vara en helg.


Så här kallt var det när vi kom fram till Halmstad.


Kvällen lägger sig, visst är vinterlandskapet väldigt vackert?  

Veckan som gått har varit fullt inbokad med möten och planering, mer och mer faller saker på plats och det känns jätte skönt. Makens stygn är borta och han börjar också att känna sig friskare och friskare för varje dag.

I fredags kväll var tonåringarna här och vi åt en god oxfilé, ja, det var många år sedan jag tillagade det, jag tycker ju inte om lukten av oxkött, det luktar liksom för mycket dött. Vet att det låter konstigt, för visst vill jag att köttet jag äter ska vara just det, men jag vill inte känna lukten. Det gick över förväntan, hade mycket vitlök som jag gled in köttet i och kryddor på det, så det gick ju riktigt bra. 

Igår var vi på den lokala revyn. Kompisarnas son är dansare och gjorde mycket bra ifrån sig. En hel del glada inslag och politiker som blev påhoppade. Ungefär så som sig bör på revy. Vidare hem till våra goda vänner, som hade lagat en härlig chillicorncarne med högrev på långkok, mycket gott. Alla var med, barn och sambos och våra vänner. Trötta, mätta och upprymda gav vi oss sedan iväg hemmåt i natten, blåsten nöp ilsket i kinderna innan vi kom innanför dörren i hem ljuva hemmet. Sov länge idag, kändes så lyxigt. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0