Robban!

Har precis tittat på Allsång på Skansen. Nja inte riktigt mitt favoritprogram ikväll. Politiken kan man titta på om man väljer någon av kanalerna som sänder från Almedalen. Men vill inte ha det på Allsång. Jo, jag vet att det är val i år och det är viktigt att lyssna vem som säger vad och varför, det ska jag hinna med det också.

Men efter Allsång gjorde de reklam för Robban Broberg, det kommer ett program med honom. Jag missade var och vad det hette, men denna ordkonstnär, han skulle jag bara vilja se live. Så är det någon som vet om han turnerar runt här i trakterna så snälla hojta!

Målet är ingenting vägen är allt

Du känner väl indianen
han som satte sej ner
för att vänta på sin - själ!

Målet är ingenting vägen är allt

Om du sitter där på tåget
med biljetten 1 mm från näsan
missar du ju hela resan
alla dina medresenärer
och när du kommer fram sen
OM du nu gör det
kaqnske det visar sig att
du skulle bytt - i Bramaputtra
och då! - jag menar det att:

Målet är ingenting vägen är allt
- emellan Himmel och Jord

Målet ... Är ... Vägen!

text: Robert Broberg

Robert Broberg
Bilden är hämtad från dano.se


Kommentarer
Postat av: Farmskan

Helt rätt... vägen till målet är den som är roligast! Kram

2010-07-06 @ 23:05:17
URL: http://farmskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0