Äntligen måndag!

Det kanske låter helt sjukt. Men efter en helt fantastisk midsommar helg, har jag insett att jag är inte 26 år längre, utan får nog vänja mig vid att plussa på 20 år till. Det gör jag gärna, var ålder har sin charm. Men min party kondition är inte lika bra som för 20 år sedan.

Körde hemmifrån strax efter 07.00 på midsommarafton. Männen skulle ut på golfrunda och jag fick snällt stiga upp, banan var bokad i Sandviken kl 9.30, och man måste vara i tid, stretcha, snacka taktik och se om vagnen rullar fint på flate backen.

Hyfsat väder på dagen, vi satt ute och åt jordgubbstårta som var helt ljuvlig. Botten indränkt i fläder som har saftat till sig under natten. God Eva-Lis! 

Därefter traditionell midsommar buffé, fast med lite extra godsaker, silltårta, paj och köttbullar som extra, jag tycker inte om konsistensen på sill, så den hoppar jag, men däremot silltårtan där känner man smaken men inte bitarna. 

Gick en runda till havet och lekte lekar, fick idén från besöket hos Frida förra veckan. Min make fattade nog inte riktigt reglerna med toarullen, han tog rullen och sprang iväg. Vi ropade tillbaka honom efter en stund, för då hade han förlorat den grenen. 

Somnade gott hyfsat tidigt, midsommardagen är det ju fest igen.

Vaknade till ännu en underbar dag. Solade och åt och vanlig ordning. Gjorde oss fina och blev hämtade av David från Tollarp, Pillan fixar...

Förfest med hög stämning och god aptit på både livet och annat gott. Sjöng en så rolig snapps visa, att den fortfarande sitter i huvuet. Kan dra den på jobbet innan jag går på semester. Roligast är den på Tollarpska (riktig skånska).

Sedan bar det som traditionen nu blivit iväg till Venesta och där rockade vi loss till ett riktigt svenskt dansband som spelade perfekt musik för kvällens ändamål. 

Vilade upp oss hela söndagen, badade i 16,5 grader kallt vatten. Men det behövde jag. 

Måndag och vardag, härligt ännu en vecka framför mig!

ps. bilder borde jag lagt in, men jag glömde som vanligt kameran hemma, och mobilens bilder blir på kant och jag kan inte vända dom. Eva behöver nog en lektion i detta.

Kommentarer
Postat av: Farmskan

Ha ha ha... skulle vilja sett Kalle rusa runt med toarullen.

2010-06-29 @ 18:36:46
URL: http://farmskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0