Gittan bakar!

Efter en molnig dag i hultet, spricker nu himlen upp igen. Jag tog en cykeltur och avslutade hemma hos mamma.
Svängde förbi Cirkus IKES på vägen hem. Köpte några ljuslyktor att ha på altanen nu när sommaren är här och vi kan sitta på altanen och titta på solnedgången och njuta av ljusen istället.

Väl hemma så hade maken grillat, inte dumt alls. Sedan körde jag själv igång med att baka bröd. Ett bröd som man bara rör ihop och stoppar i en plastbytta och in i ugnen i 6 minuter, sedan är det färdigt. Detta gillade jag. Hur enkelt som helst, naturligtvis är det inget mjöl i utan gjort på nötter, ägg och smör. 


Tur inte maken var hemma när jag bakade, han gillar inte när jag plockar fram allt på en gång och blandar och SEN gör iordning.


Så här ser det ut innan det åker in i ugnen.

Resultatet blev något högre och brunare, smakar gott också!  

Kommentarer
Postat av: Älmhultare

6 minuter bara ? Lägg upp receptet så kan man testa är du snäll : -)

2010-07-01 @ 17:37:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0