Jordgubbar och grädde!

Efter jobbet idag kom jag hem mitt i makens städning. Jag gjorde i ordning en sallad till oss under tiden och njöt av det vackra sommarvädret. Till dessert blev det svenska jordgubbar med vispad grädde. Oj va gott och somrigt. 

Åkte sedan en runda upp till mamma som var väldigt trött. Där var inte heller städat, där låg en lapp från hemtjänsten att de inte städat pga hon inte var hemma när de kom. Nej, varje eftermiddag sitter hon tillsammans med sina kompisar och spelar kort, bingo eller bara fikar tillsammans. Hon har riktigt koll på vilken dag det är eller vilken tid som det är städdag. Så nu blir det ingen städning förrän om två veckor. Kan de inte gå ner och titta om hon sitter i det gemensamma sällskapsrummet och fråga om de får städa helt enkelt? Nej, en lapp bara...

Det skulle verkligen behöva städas, hon ser inte detaljerna så det kan nog ligga en och annan smula under matbordet. Jag får nog samla mig och göra det i morgon kväll. Hon städade nog mitt rum när jag var yngre och inte hade tid. Pay-back-time!






Kommentarer
Postat av: Farmskan

Annars hade ju Frida kontakter med en städfirma som vill göra jobbet ;)

2010-06-23 @ 20:24:13
URL: http://farmskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0