Kusinträff!

Veckan som gått har varit bra. Avslutade arbetsveckan med gruppen på Värdshuset. En bra och kul eftermiddag tillsammans med lite olika övningar, kommunikation med ryggläge...Spännande.

På fredag kvällen förberedde jag mig på helgens träff med mina kusiner på mammas sida. Började med pedikyr för att gå över till manikyr. Filade ner mina egna naglar till botten och köpte nya och satte dit. Med världens bästa klister. Desvärre hade jag lite för bråttom och huden under/bakom nageln fastnade också, så 4 sår under naglarna och två av dom har börjat infekterats. Nä nu ska jag inte göra så mer. Det gör jätte ont!

Tidigt på lördagen åkte jag och min syter till Mullsjö, skulle vara där kl 12. Vi körde fel, och fick ringa efter hjälp så de mötte upp oss 35 minuter för sent. Alla var hungriga och stod i en ring när vi kom. Skulle vi in i ringen och skämmas?

Av 21 kusiner på mammas sidag var 15 där. 3 kunde inte komma och 3 har gått bort. Med respektive var vi ett stort gäng. På Pingstkyrkans gård vid sjön hade vi en fantastisk helg, vädret var med oss. Lunch, prat, kaffe o tårta, prat, grill på kvällen och mera prat.

Jag är då yngst av alla kusinerna och har inte träffat så mång av dom, så det var spännande, svårt att komma ihåg alla namnen och vem som tillhörde vem. Men någon håller på och släktforska om oss, så jag väntar spänt på resultatet som vi ska få ta del av senare. 

Min syster och jag (våra män jobbade) bokade in oss i en av de två friggebodarna, gillar jag INTE! Den stod längst ut mot skogen och ingen utelampa som funkade. Kolsvart och iskallt. kl.04.30 kom jag på den ljusa idén och ta täcket som var över från ovansängen...Sedan somnade jag, 07.30 vaknade jag igen av mansröster, då stod hela släktskapet ute på gården och väntade på frukost. Bara att asa sig upp och kliva in i duschen - kommer ut på gården dödstrött och frusen - Gomorron...

Därefter var det puss-och-kram-och-hej-då-vi-ses-snart-igen!

Jag och syster åkte till hennes son i Husqvarna och hälsade på snabbt och gosade med gossen, sen raka vägen hem och somnade som en sten på altanen.

Om ni undrar om jag tog mycket kort...glömde kameran otroligt, här träffar jag 15 kusiner varav jag har träffat kanske 5 av dom tidigare, men jag kommer att få bilder tillskickade till mig, men tog några med mobilen, de blir ju sådär bra.



Detta var utsikten från gården i Mullsjö vi bodde vid, så rogivande och spännande! 

Kommentarer
Postat av: Evan

Låter som du haft en spännande helg - jag ser fram emot hela versionen :-) kramen

2010-06-07 @ 19:26:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0