Veckan som varit!

Om jag backar tillbaka till torsdagens äventyr. Jag och E-L fick en inbjudan att stå "modell för en dag", en kollega på jobbet anmälde mig och jag fick ta med en väninna. Vi bokade in oss. Vilken kul tjej-grej! Tog tåget ner till Malmö vid lunch, strålande sol, satte vi oss på lilla torg och beställde in dagens fisk. Susen från alla TV apparaterna runt omkring, som visade någon av VM matcher. Lät som ett geting bo. Snabba som blixten i två butiker som vi hann med, innan vi åkte ut till Turning Torso. Vilken byggnad!





Kom in och bad receptionisten öppna hissen som skulle ta oss till våning 12. Det var enligt hissen högst upp! När vi kom upp kom vi in i en studio, med väldigt vackra möbler i 1700-tals stuk, svarta med silvermålat trä. 4 sminköser i ett hörn. Vi sa är vi verkligen högst upp, det är väldigt högt. Svaret: Nej, det finns 52 våningar. Whao va högt, tyckte det räckte med 12:e.

Vi blev sminkade och fick sitta och vänta bland en massa tjejer, kvinnor och en man. Sminkade så in i bomben runt ögonen speciellt, blev vi så småningom inropade till en fotograf sen flöt det på snabbt, ställ dig så, titta hit och titta det, håll handen så och si. Vi hade förbaskat kul. Fotografen, en ung kille som fick oss att skratta och känna oss mer och mer bekväma. Ja, det var en riktigt ego tjejkväll. Några bilder fick (köpa dyrt) med mig hem.





Efter jobbet på fredagen åkte jag och vännen Eva till Öland för att äntligen få träffa vår vän A-M som nu är på väg att flytta till Bankok. En underbar helg. En helg full av skratt, allvar och minnen.

Vädergudarna var goda mot oss, så lördagen, efter diverse inköp, landade vi på uteplatsen i solen med mouserande Rosé och mörk choklad. Att få känna sig lyxig gör inte alls ont någonstans.


Mina goa vänner som njuter av solen.


Soldäcket utanför A-M s stuga.

Söndagen körde vi hem innan lunch, bilen har en inbyggd GPS med en riktig tjat-käring som talar om hur vi skulle köra. Hur bra gick det Eva? Den ledde oss in i Kalmar centrum och bad oss köra in på en parkering där de sålde husvagnar och husbilar. Vi laddade om och höll på att hamna där en gång till. Då fick vi helt navigera efter eget huvud och en iPhone. Det gick mycket bättre. 

Så efter en avkopplande tjejhelg kom jag hem och laddar tvättmarskinen och nu väntar midsommarveckan, med 4 dagars jobb och med sommaren som de säger ska komma på onsdag. Alltid välkommet!
 

Kommentarer
Postat av: evha

Haha, ja en underbar helg o med mycket lärdomar... bla att aldrig lyssna på röster :-) kram från GPSägaren...

2010-06-20 @ 21:49:54
Postat av: Farmskan

Vilken snygging!! Finns där fler fina bilder?

2010-06-22 @ 21:20:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0