Baktanten!

Baktanten slog till i mitt kök igår. Morotskaka, den blev så hög och fin att jag ville helst inte att någon skulle skära i den. Bara bektrakta och säga "vad duktig du är som har bakat" , sen kom verkligheten ifatt mig. Jag är för gammal för denna typ av beröm. Det ska ingå i en mogen kvinnas kompetens. Men det finns undantag och jag är ett av dom. 

Natten till måndagen har varit tröttsam. Min make har som en del känner till ett festligt liv på nätterna. I natt vände hans sig i en takt att jag inte ens hann räkna till 30 lugnt och stilla innan han vände sig igen. När han vänder sig, när han är på detta humöret, så studsar han runt och sprätter med benen. Till slut var jag tvungen att ta i med hårdhandskarna, jag tog ett rejält grepp i hans överarm och ropade "KALLE" vakna, SLUTA snurra runt så jag kan sova, maken tittade förvånat på mig och säger "du är ju en idiot"! Högröd i ansiktet svalde jag och hoppades för hans egen skull att han sov mycket djupt. På morgonen var jag tvungen att reda ut vad natten handlat om. Jo då visade det sig att han och jag var inne på Aktivitetshuset för Sunamin hade kommit, det forsade in vatten och min käre man gjorde allt för att rädda mig. Därför blev han irriterad när jag väckte honom i natt och bad honom sluta. 

Det är underhållning dagen efter, men blodigt allvar mitt i natten!
 
Ikväll efter jobbet har det varit mera tvätt, hur mycket tvätt finns det egentligen, både egen och andras. Så trist. 

Sen blev det en god kycklinggryta med tomater, färsk bladpersilja och rostade pinjenötter, det är det lilla som gör vardagen! Åt desvärre så fort att jag fick ont i magen.

Fick lägga mig i soffan tills disken var undanröjd, då kom chokladsuget och en chokladmousse vispades ihop, precis vad jag INTE behövde, men jag blev nog lite lyckligare en stund, det är väl den påverkan som choklad har på kvinnor? 




En kvinna kan göra en man gråhårig över en natt och sig själv blond på en timme!

Kommentarer
Postat av: Farmskan

Det såg gott ut =)

2010-03-02 @ 18:21:33
URL: http://farmskan.blogg.se/
Postat av: Eva, lchf-coach:)

haha, det närmar sig dagen när MARDRÖMSboken ges ut förstår jag - underbart! Moussen - lchf förståss? Som det här t.ex;



Ingredienser (4 portioner/st.)

4 dl vispgrädde

80 gram mörk choklad 70%

2 st äggulor

ev 1 msk sötningsmedel(tex. sukrin)



Tillbehör

hallon

vispad grädde



Gör så här

Vispa grädden. Smält chokladen, vispa ner en äggula i taget i den smälta chokladen. Vänd sedan ner detta och sötningen i grädden.

Skeda upp i portionsglas och ställ kallt en stund. Servera med några hallon och vispad grädde.



puss

2010-03-03 @ 20:49:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0