Curling!

Hur graciös och lätt är denna idrott? Jo men...Efter jobbet igår åkte "multisarna" till Glimåkra för att entra denna hala is. En skosula med halka på en en med stop på. Det känns ju helt hopplöst, spänn benet och glid på knäna. Det är ju rena turen att man glider över huvudtaget. Man har ju egentligen inte kontroll över någon del av kroppen. Skönt att släppa loss! Vi hade en kul kväll tillsammans med 100% uppslutning, härligt, kul och ja allt. Efter denna svettiga upplevelse, åkte vi till Vingården i Osby och åt, hungriga som attan satte vi i oss av den förbeställda maten.

Idag har maken varit ledig och städat huset varit och tränat, så det var bara till att komma hem och laga maten och begrunda det fräscha rena hemmet och en vältränad äkta make! Inte dumt de.

Lite nattlig information också. I morse kl 04.00 skrek det en mansröst här hemma väldigt högt. Denna gången visade det sig att sonen som drömt om ormar, vaknade ur drömmen och upptäcker att det ligger ett ormhuvud jämte honom i sängen (det var en mobiltelefon) får då panik och skriker samtidigt som han studsar ur sängen och hamnar jämte sin högtalare i en hast. Där vaknar han helt och fattar att det var en dröm! Pinsamt va´? 


Jag vaknade aldrig när mina barn var små och skrek på natten, och sanningen är att jag vaknade inte i natt heller, utan min man var förvånad över att jag inte vaknade. Men han berättade vad som hänt.
  
Helgen ska jag fira i Husqvarna med min syster och hennes lilla barn barn. Det blir träning i backarna. Ut och gå med barnvagnen där är som ett riktigt träningspass, typ stationsgympa, det gäller att inte ge upp! Nä gör man det så kommer man inte tillbaka hem...

Härlig helg till er alla! 

Kommentarer
Postat av: Eva, lchf-coach:)

Hehe, låt sonen också få skriva av sig i framtida "nattaboken" - han har ju talang som sina f-äldrar :-) Glimåkra - ont i vissa bakpartier av skridskodansen eller? Good luck i Jköping - puss

2010-03-12 @ 20:59:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0