"Gamla godingar"

Har legat lite på latsidan när det gäller bloggandet denna veckan, men den har varit fartfylld både på jobbet och privat. Så här kommer ett sammandrag.

Många intervjuer har det blivit denna veckan på jobbet, kul, spännande och många många. Min ena kollegar är på semester i badlandet och min andra kollega har varit sjuk, så full rulle, men det är bara kul, sen saknar jag dom så klart.

Mina tjejkompisar från tonåren var hemma hos mig i torsdags kväll. Susanne från tiden när jag var 10 år gammal och frammåt, vi gjorde allt tillsammans, tom konfimerade oss samtidigt, fast jag är ett år yngre än henne. Mina föräkdrar fick ansöka hos prästen för att jag skulle få göra det. Vilkoret var att jag var tvungen att ha genomgått söndagsskolan. På den frågan svarade mina föräldrar "Ja". Hm, jo, ja...jag var där en gång.

Efter man har konfimerat sig i min familj får man gå på dans. Jag var då endast 13 år gammal och skulle gå till Silverdagen. Skjuts av föräldrarna dit och blev hämtade kl 24.00, likt askungar fick vi smita iväg. 

Gunilla, som blev min första sambo. Vi ville båda flytta hemmifrån när vi slutade gymnasiet och fick vårt första jobb på olika ställen. Vi bestämde oss för att hyra en 3:a tillsammans, varsett sovrum och delade på resten i lägenheten. Vilka fester, vilka kvällar vilket härligt ungdomsliv vi levde. Ordning och reda absolut. Men inte så duktiga på att ha pålägg till mackorna hemma, kommer jag ihåg, ibland  blev det endast smör och ketchup på! Men det var inga ledsamheter där.

Carina, som vi satt på hennes flickrum och lyssnade på Noice, läste Starlet och pratade om killar. Hon som var lång och smal Och jag var inte lång, men jag var faktiskt smal!! Men, min mage var lite mjukare än hennes, det vet jag att hon tyckte var så spännande, för hennes gick nästan innåt, men min som sagt lite softare. Vilka minnen, man ser vad som är viktigt när man är ung.

Kvällen  blev i alla fall hur mysig som helst med minnesprat, lite foto från förr och god mat och vin. Tack tjejer för en minnesvärd kväll!

I fredgs förmiddag var jag i Ljungby på sjukan och svalde en slang, inte trevligt, ganska otrevligt, men inte så otrevligt som jag läste på nätet innan jag skulle göra det. Klöktes och rapade lite, sen var det över på några 4-5 minuter. Resultatet var bra. 

På kvällen fick vi oväntat besök, min syster med make var i Älmhult och shoppade på IKEA, så de kom in och stannade över till idag. Trevligt med överraskningar som man inte hinner förbereda, gör inget. Det blev en låång kväll och natt kom i säng frammåt kl.02:30. 

Uppe strax efter 9 och gjorde iordning frukost buffé sen åkte vi till storstaden Växjö och fixade nya pass, mitt går snart ut. Nu får man också lämna sina fingeravtryck, mina pekfingrar fungerade inte i apparaten, så jag skulle istället gnida mina långfingrar bakom örat?! och sen göra om det med dom. Då fungerade det. Man undrar ju om dolda kameran var inne i rummet? Oavsett, jag fick se passet i en monitor, kommer jag ut och in i landet med det är jag glad, jag ser riktigt kriminell ut. Polishuset tog några kort och sen valde hon, varför fick inte jag se vilka det fanns att välja mellan? Hon var säkert en sådan som tänker "här ska vi ta det sämsta och mest misslyckade kortet..." Bitter jag, Nä inte en chans!

Synd att inte Pauline fick gå vidare i Melodifestivalen ikväll, men jag tycker inte hennes låt hör hemma där. Hennes låt och hon är grym, men det får hon andra chanser till att bevisa på andra ställen. Så heja Pauline!

       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0