Husqvarna!

Husqvarna är väl mest känt för sina symarskiner och vitvaror. Men det var inte det jag möttes av när jag och min syster kom fram. Nä, det var ett runt ansikte med de djupaste smile-gropar jag sett, en blond kalufs med lockar. En vinglig kille som sa "Nej" till det mesta, men med ett leende. Grabben är 15 månader och helt bekymmersfri, grät endast en gång när han slog framtänderna i bilratten (leksaksbilen). 

Jag och syster vinkade åt föräldrarna som var lite bekymrade, men det fanns ingen oro. Vårt bekymmer var att vi båda är befriade från lokalsinne, vi skulle åka och handla och menyn som vi båda satt ihop. Vi fick följa efter hennes son som guidade oss till affären. Sen fick vi klara oss bäst vi kunde tillbaka till hemmet. Vi klarade det galant. Vi bestämde oss för att inte gå ut mer sen. Förra gången vi var här och satt barnvakt, gick vi i 1,5 timme i helt onormalt höga backar, stora som berg faktiskt. Som vi besteg och gick vilse och hittade några parkbänkar som vi fick pusta ut i.

Blondie somnade redan halv 7 på kvällen då satte vi igång och gjorde en blomkålsgratäng med massor av färsk timjan och persilja, ost och grädde. Till köttet gjorde vi en gorgonzola ost, det är så gott att man bara vill äta det med sked.

Natten avlöpte väl, jag sov som en stock från det jag la mig till Blondie väckte mig kl 8 på morgonen, då hade min syster varit uppe sen kl.6 på morgonen när han vaknade och var pigg och hungrig. Konstigt att jag sover så hårt borta? Han hade visst varit uppe en runda vid kl. 03.30 ?! Hörde jag inte heller, och jag låg närmast...

Jag var lite som Michael Jackson tror jag, det var nog runt 15 grader MAX i sovrummet, så jag låg nog nerfrusen hela natten. Tur jag tog med tjocksockar som var på hela natten.

Hemfärden gick också bra, men ändock slocknade jag tidigt igår kväll, är inte riktigt van att krypa omkring och leka, kolla, spana och gulla med full fokus.

Maken och jag tog en långrunda efter jobbet, våren är ju på väg då gäller det att njuta av kvällarna när det fortfarande är ljust när man kommer hem, det gillar jag.

ps. Det blev inga blogginlägg från helgen, för jag kunde inte få igång datorn, det visade sig att jag inte satt i nätverkskabeln. Jag trodde ju det var trådlöst...


Kommentarer
Postat av: Syrran

Jo det var en bra sammanfattning av barnpassningen. Nästa gång ska jag sätta ett element som värmer upp dig, så kanske du vaknar.... Du glömde berätta att han var jätteledsen när "lektanterna" åkte hem!

Tack för en trevlig helg syrran!

Kram syrran

2010-03-17 @ 18:54:34
Postat av: Eva, lchf-coach:)

berätta berätta - hur gör man egentligen gorgonzolaost? puss

2010-03-20 @ 18:36:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0