Klubbtävling!

Idag har vi haft en märklig tävling på jobbet. En klubbtävling. Klubban var ca 5 cm i omkrets som en mindre tennisboll. Den som först sög i sig klubban vann, man fick inte tugga eller bita på klubban. Jag fick tag i en klubba som smakade äpple. Jag tänkte att den här tävlingen kan jag vinna, stoppade klubban i munnen och sög i en halvtimme, sen hade jag ont i kinderna och efter ytterliggare 10 minuter hade jag blåsor under läppen, som om jag hade snusat. Jag fick ge upp - och det gillar jag inte! Hur kan man komma på en sådan tävling?? Kul var det i alla fall och det såg kul ut också.



Pratade med yngste sonen för en stund sedan, de landade på Cypern för några timmar sedan, plus 22 grader celsius, det kan man ju fundera på hur varmt det är. Där ska hela fotbollslaget tillbringa en vecka för att träna upp sig inför den kommande säsongen. Allt hade gått bra, men mitt matmonster fick ingen varmrätt på flyget, maten tog slut, så han hade fått en torr baguette. Där var han besviken Jag är säker på att han tar igen den måltiden när han kommer fram till hotellet. 

Sen är den stora frågan är minus 1 grad celsius minus grader? Svaret kan ni skicka till Maria Montazami efter programmet som sänds ikväll på tv3.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0