Magsjuka och soffskav!

Överskriften var väl fyndig! Låter som en Fars på Vallarna i Falkenberg. Men lite så har helgen varit. De ringde från hemtjänsten, att mamma var sjuk, magsjuk. Så efter maten åkte jag upp till henne och hjälpte till. Håller tummarna att jag har motståndskraft mot detta. I och för sig skulle jag behöva en snabb avmagringskur, men det finns nog trevligare sätt. 

Därefter belönade jag mig själv med lite shopping. Latade mig i soffan, somnade en liten stund för att sen vakna av att mobilen ljuder, dax att köra och hämta festglada ungdomar. 02.45 körde jag, kusligt dimmigt och regn, inte en människa syntes till i Älmhult. Kom till rondellen strax innan jag lämnade Älmhult, då dyker det upp en bil och lägger sig precis i häcken på mig, jag ökar, den bilen ökar, pulsen ökar, jag är skiträdd! Varför kör den inte om om den har bråttom?

När jag svänger av 23:an fortsätter den förföljande bilen rakt fram. Pust, andas lugnt och stilla för att få tillbaka koncentrationen och en säker körning resten av vägen. Slapp vänta så länge utan kunde snabbt vända om hem.

Kommer en bit, då ser vi en ung man i diket. Nä - men, vad sjutton gör man? Vi vänder så klart en bit längre fram och ska leta upp honom. Han är borta, jag kör sakta och letar, men inte ett spår. Hoppas att det är någon annan som låg bakom mig som plockat upp honom. Kommer bara inte ihåg om det låg några bilar bakom mig. Borta var han i alla fall.

Söndagen försvann fort, förmiddagen, ja jag sov rätt länge, kom ju i säng rätt sent eller tidigt på morgonen. Tvätt och förberedelser, sen var helgen över. 

Måndag kom, uppe med tuppen och in i duschen Le mot spegeln och swisch iväg med cykeln till jobbet! Ännu en ny dag närmare våren! 

     


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0