Romantiskt tjafs!

Nya avsnitt av Simon & Thomas, mitt favorit inredningsprogram. De är duktiga. Ikvällens avsnitt har de fått något att bita i, jag tycker i och för sig om vitt och vitt med en och annan färklick. I Sveriges fulaste hem, var det helt tosigt med saker och dockor och ja, jag vet inte allt, hur kan man bara trycka in så mycket i ett och samma rum, lager på lager liksom...

Ikväll åt vi hemlagad pizza, färska tomater på. Färska tomater är ordentligt varma, så nu har jag bränt mig i gommen, två stycken blåsor som jag inte kan låta bli att pilla på med tungan. Glass skulle vara gott! Men jag har ingen hemma och det tar för lång tid att göra egen. Men här kommer ett recept på god LCHF glass:

5 dl tjock grädde
4 Äggulor
1/2 vaniljstång, uppskuren och urskrapad
3-5 msk Lakanto (Naturlig Japansk sockerersättning 0 kolhydrater, påverkar ej blodsocker mm.. )

Hetta upp grädden i en tjockbottnad kastrull över låg värme. Vispa i äggulorna en i taget. Tillsätt vaniljen och vispa till det början tjockna. Ta bort kastrullen från värmen och kyl.

Vispa i en matsked i taget av Lakanto i den avsvalande mixen.

In i frysen eller använda glassmaskin...

Vill man piffa upp glassen tillsätt ex kokos, hallon, chockland enligt önskemål...


  


Kommentarer
Postat av: Eva, lchf-coach:)

TJOHEJ, googlade på LAKANTO SOCKER och vem fick jag upp om inte din blogg Gittan,, men blev ändå inte klok på om det är ngt man eg ska käka eller ej,, puss

2010-03-20 @ 18:51:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0