Tacksam!

Att vara lite tacksam, visa tacksamhet. Dax att höja ett ögonbryn eller två och fundera lite på det.

Hur kan jag göra min dag enklare? Idag när klockan ringer kl.06.30, letar jag febrilt efter snoze knappen. Drar en lättnads suck när jag lyckas stänga av Radio Kronoberg som käckt skrattar mig rätt in i örat. Segar mig upp 10 minuter senare och drar benen efter mig in i duschen, som är först för kall, sedan för varm. Gör alla rörelsena mekaniskt, tvättar först håret och sedan i samma ordning som jag alltid gör. Blundar hela tiden.

Fixar håret som är vildvuxet, men som jag bestämt mig för ska bli längre. Sminkar först vänster öga sedan höger och då måste jag hålla mig vaken, eller i alla fall titta. Precis när mascaran sitter på plats, nyser jag. Mascaran sitter en bra bit under ögonen. Örontops fram och peta bort det.

Kommer till jobbet och startar datorn som tar ca 10 minuter att komma in i. Klart.

Därefter möter jag alla mina arbetskamrater och får leendet av dom och tar en kopp kaffe och behåller leendet och tänker, vilken tur jag har, jag mår bra! 

En av kollegorna frågade mig spontant idag " Hej, hur mår du?" jag svarade så, "Precis som jag förtjänar, Bra!"

Det gör vi alla, förtjänar att må bra!

Så i morgon blir det så här:

Jag ställer klockan på 06.40 och går upp direkt. Jag kan gå upp, jag kan lyssna på Radio Kronoberg och jag kan öppna ögonen och se, titta på morgonen som faktiskt är ljus nu när det är morgon. 

Jag duschar i rent vatten, det finns både kallt och varm, jag väljer själv! Jag har ett hår som är för långt, men jag har hår. Jag kan sminka mig och öppna ögonen, jag nyser kanske igen, det går tabort under ögonen och jag fixar det ganska enkelt.

Jag åker till jobbet!!! Datorn fungerar som en klocka när jag kommit in. Leendet och godmorgon finns där i morgon och nästa och nästa igen.....  

Jag älskar verkligen livet!

Kommentarer
Postat av: Farmskan

GILLAR!!

2010-03-09 @ 21:13:50
URL: http://farmskan.blogg.se/
Postat av: eva, lchf-coach:)

GÖTT MOS stumpan!! puss

2010-03-11 @ 20:09:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0