Vecka 12

Denna veckan har bara försvunnit. Har inte hunnit med själv. Så när helgen kom var det bara, "ojdå är det redan fredag kväll?". Fick hör att min kompis dotter skulle komma hem till hultet och hälsa på med sin pojkvän. Trötta som vi var, men kände oss självklart tvungna att inspektera denna man. Så efter maten kastade jag och maken oss upp på cyklarna och överraskade vännerna. Jodå han var klart godkänd, mycket trevlig, förutom att han också lider av ett fotbollslag som är hemmahörande på Råsunda. 

Lördagen har gått åt till att tvätta all tvätt, leta upp försäkringspapper, växla pengar och få sonen att kolla efter vad de ska ha med sig. Han åker till Cypern på fotbollsläger måndag morgon. Så vi får en tonårsfri vecka. Det innebär att vi kan äta fisk hela veckan, utan att behöva laga en rätt till! Det är fördelarna med det hela. 


P-na: Pengar, Pass och pörsäkringskort

Igår förresten, när jag satt och softade i vardagsrummet, så blixtrade det till, det åskade, så in i..., vad konstigt det var, på texttv gick det senare att läsa att det hade slagit ner i ett antal villor i Växjö 5 st. Usch då!

Söndagen vaknade jag kl 03:05, makens klocka ringer, jag blir lite irriterad över detta och frågar såklart varför i hela friden hans klocka ringer NU!!! Jo, svarar han, jag börjar jobba om 1 timme och du har glömt att ställa om Din klocka! Min klocka (makens klocka) är framskruvad en timme. Just det ja, sommartid. Nu stämmer klockan i bilen igen!! Det har den inte gjort på hela vintern.


Nöjd, efter att ha strukit all tvätt och "hjälpt" sonen packa resväskan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0