Helg och morsa da'!

Då är vi snart inne i juni, sommarmånaden. Våren har bara nosat på oss här nere i södra Sverige ett fåtal gånger detta året. Vi gör verkligen allt för att vara positiva och fira in våren om och om igen. Vad hjälper det?

I lördags morse åkte vi iväg tidigt, klockan ringde redan kl 07.00, som vilken vardag som helst, vi har beställt 
50 kg kött som vi hämtade. Skulle bara ha rensat frysen innan, men missade det. Så nu är det riktigt proppfullt i frysen. Men vi klarar oss ett tag.

På kvällen var våra vänner här och vi grillade, en kort stund var vi ute på altanen, men gick ganska snabbt in och åt och tillbringade resten av kvällen inomhus. Så trevlig som alltid. 

Morgonen började med en frukostbufé ala maken, med en rosa ros på bordet. Så gulligt. 

Sen en eftermiddagslur med ännu en bok av Mari Jungstedt, fängslande böcker, har ni inte läst dom så gör det!

Jag och maken cyklade upp till mamma, min syster och hennes man kom också dit, min syster hade gjort rabarberpaj med vanlijsås, för gott. Mamma var på gott humör och glad över att vi alla var där samtidigt.

Sen hem och lagade middag, min tur att bli grattad som mamma. Svensk nypotatis, biffar, gräddfil och gräslök så längesedan det var. Älskar nypotatis (det är inte så mycket stärkelse, socker, i dessa som gammal potatis). Jag gillar inte sill, så det fick bli biffar, det är ju min dag här hemma idag.

När jag sa till vår yngste son i veckan att det var mors dag på söndag, funderade han en kort stund, sedan sa han: det går över, på måndag är allt som vanligt igen...

Fick i alla fall en fin bukett med vita liljor av sönerna, tack pojkar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0