Kort vecka!

En rivstart på veckans första dag. In i vårt cykelförråd, japp vi får låsa in cyklarna nu på baksidan. Efter att en herre stått på baksidan och sa att han behövde nya cyklar till sina barn. Spanade han in våra och grannens. Han var på genomresa sa han. Grannen sa att vi inte hade någon cykelförsäljning här då gick han vidare bort till Värdshuset och kollade in cyklarna i cykelstället där. Sen gick han bak bakom ladan vi har på gården. Sen försvann han. Så nu blir vi självklart misstängtsamma och tror att han är en cykeltjuv. Så på måndag morgonen blev det då rivstart, kommer ut och undrar var alla cyklarna är...?! Visstja, de är ju inlåsta. Vad är koden till låset på kodlåset till förrådet? In och kollade i anteckningarna. Så iväg till jobbet.

Dagen började med utvecklingssamtal, ny energi fylldes på, det är så spännande och härligt att få denna tid tillsammans, utan att bli avbruten. Därefter en ny kille på jobbet som jag satt ner med i ett par timmar och gick igenom praktiskt och annat bra att veta. Sen var det inte många timmar kvar av denna måndag på jobbet.

Skulle varit hemma själv på kvällen, men då visade sig att Pillan skulle övernatta i Hultet, så vi bestämde istället att hon skulle komma hem till mig. Kul! Vi åt lite mat och tog ett glas vin och pratade semester, värme, bygge, barn och ungdomar. Vi nämnde inte jobbet en gång! Jag tycker ju inte om att vara ensam, så det var en toppenkväll!

Drack även kaffe sent, vilket resulterade i några extra timmars rullande i sängen, hopplöst, men jag får skylla mig själv, koffein är inte bra om man ska sova sen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0