Pizzabottnar....?

Jobbat hemma idag. Fått massor gjort. Känns bra i magen. Sen har jag varit på shopping i hultet med maken. Han ville handla lite kläder till sig och behövde smakråd. Det är nog kanske andra gången på 27 år som han frågar detta, så självklart, jag följer gärna med. Han har ju visserligen fått nya kläder mer än två gånger på dessa åren. Men oftast skickar han bud med mig. Men efter alla dessa år är det väl dax att jag slutar med det.

Det roliga var att när vi kom in i butiken, så smiter han iväg till herravdelningen, jag går och lullar bland damkläderna, så kommer han uppsmygande bakom mig och frågar vilken storlek han har i jeans. Japp, ett steg i taget, som sagt vad.

En annan sak som hände mig idag. Till kvällen tänkte jag göra snabbpizza hemma, genom att köpa färdiga pizzabottnar, bara att rulla ut och lägga på det gottiga. Kommer till kassan, så piper det när hon slår in detta, och säger: Oj då, den här är för gammal så den får jag inte sälja, sedan slänger hon den bakom sig och fortsätter slå in resten av varorna. Jag står bara och gapar och undrar om hon tänker hämta en ny som inte är för gammal?! Men nej, inte en min hon gör. Jag tycker synd om hennes brist på service, ännu mera synd om hennes arbetsgivare som kunde tjänat mer pengar om hon hjälpt mig.

Så nu blir det till att baka egna bottnar. Ja, det funkar det också.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0