Sångfågel!

Ikväll drog jag igång min röst och sjöng "We are the champions", det lät väl så där. Min man skrattar gott åt det och tycker väl att det låter riktigt illa. Men det gör inget för jag har kul! Snart börjar väl allsång på skansen också, då sjunger jag alltid för fullt. Jag tillhör de som sjunger hellre än bra.

En dröm som jag haft länge är att sjunga i kör. Detta har även nått en tjej i hultet som är en av de som driver kören. Hon frågade om jag ville sjunga med dom (hon har ingen aning om hur jag egentligen låter), klart jag vill. Det blir i så fall till hösten. Det jag undrar är:

Måste man sjunga upp för henne och hela kören?
Kommer det att höras i grupp att man inte kan sjunga, eller smälter det in?
Kan man bli nekad för man inte sjunger bäst?
Vågar jag anta utmaningen?

Ja, det får jag fundera på i sommar (när den nu kommer)

Jag har mod....!

Kommentarer
Postat av: Farmskan

Ha ha ha... det är ju det som är det fina i kråksången. Alla kan lära sig sjunga!

Lycka till du modiga människa!

2010-05-18 @ 19:16:35
URL: http://farmskan.blogg.se/
Postat av: eva (din f.d. lchf-coach)

vill oxå - kom ihåg och dra med mig till hösten!!

2010-05-19 @ 20:30:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0